Råd og tips >

Forkjølelse og influensa

Er immunforsvaret ditt klar for kamp?

Et voksent menneske har i gj.snitt 2-4 forkjølelsesperioder i løpet av et år. Dette er perioder man gjerne skulle forkortet og vært foruten.

Forebygge

Forebygging er første punkt for å forsvare seg og for å komme seg gjennom forkjølelse- og influensasesongen frisk og rask.

  • Vask hendene med såpe og vann regelmessig for at bakterier ikke skal spre seg.
  • Få nok søvn, helst 8 timer hver natt.
  • Beveg deg! Gå i minimum 20 minutter utendørs hver dag.
  • Spis sunt og variert. God og naturlig mat gir deg energi!

For å forebygge forkjølelse kan du også bruke tilskudd av solhatt. Det er gjennom flere kliniske studier vist at Echinaforce® kan opprettholde immunforsvarets normale funksjon. Echinaforce® kommer som tinktur, tabletter eller en velsmakende toddy. Les mer om Echinaforce® produktene her.
Forebygging er spesielt viktig for de som er mottakelige for infeksjoner og sykdom.

Lindre og redusere sykdomsperioden

Når bakteriene først har fått tak, og en infeksjon har satt seg, finnes det heldigvis fortsatt ting man kan gjøre for å lindre plagene og korte ned sykdomsperioden.

  • Pass på å hvile mye - ekstra søvn vil hjelpe kroppen
  • Drikk mye væske (vann, supper, buljonger, juice), uten koffein.
  • Ta gjerne ekstra tilskudd av vitamin C
  • Reduser inntaket av sukker

Ved første tegn til kribling i halsen, muskelsmerter, hoste og tetthet, kan Echinaforce® produktene også lindre forkjølelsessymptomene og forkorte sykdomsperioden.
Mange får god lindring av varm drikke. Vi anbefaler Echinaforce Hot Drink som er en velsmakende toddy. Echinaforce Hot Drink inneholder i tillegg til solhattinktur også svarthyll som tradisjonelt også har blitt brukt for å lindre forkjølelsessymptomer. Svarthyll gir også toddyen en god smak.

Kliniske studier viser at bruk av Echinaforce hjelper ved forkjølelsessymptomer, både forebyggende og akutt når symptomene først har satt seg. Det kan være lurt å ta tilskudd av solhatt i perioder hvor man er mer utsatt for smitte, for eksempel i vintermånedene eller i perioder med økt stress eller andre eksterne faktorer som kan påvirke immunforsvaret negativt.

Følg oss på Facebook